Så var det måndag igen..

Halli hallå!
Nu är jag tillbaka från en långhelg ute på vischan, som ägnades åt att sola, sova, klippa äppelträd, elda och njuta av vårens första grillning utomhus, vilket var mycket uppskattat. En riktig slapparhelg på landet med mor, far, lillebror, mormor och mina tre små katter, kort och gott.

Så efter en så skön helg så är man ju inte sådär jättepigg på att gå till skolan, men tapper som jag är kom jag iväg idag med. Jag lyckades till och med komma i tid till spanskan, vilket är lite ovanligt.
Att komma i tid till lektionerna på morgonen tillhör nämligen inte min starka sida, vilket är lite ironiskt eftersom jag bor ca 10 minuter ifrån skolan.
Man kan väl säga att jag är lite av en tidsoptimist, om nånting tar ca 10 min tror jag att det egentligen tar 5 min osv. Nån som har några tips eller råd om hur man ska lyckas komma i tid? Tipsa gärna mig då, jag skulle nog behöva det.

Resten av skoldagen förflöt mycket smidigt, efter spanskan hade jag lunch och sen hade jag svenska i ca 10 min och sen var skoldagen slut, så det var en ganska skön dag med andra ord.
Dock så är det en del plugg på hemmafronten som behövs göras, bl.a så har vi en samhällskunskaps uppgift att göra klart till på fredag, nationella prov i matte på onsdag och spanskaprov för mig på onsdag nästa vecka. Blä.
Så med andra ord kanske det blir lite glest mellan inläggen för min del, är jag rädd.

Som uppmuntran till er läsare som också har mycket plugg komer här en lite (förhoppningsvis) uppiggande låt. Jag vet att den nästan har totalförstörts av den den serien på SVT, "Andra Avenyn", men jag tycker att den passar lite bra här. Keep up the good work! // Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0