Riksgränsen

Riksgränsen är en vintersportort och småort som ligger på svensk sida mot den norska gränsen i Kiruna kommun. Riksgränsen är Sveriges nordligaste skidort .


Skidåkning är populärt i gränsen. Backarna hålls öppna från februari fram till midsommar. Riksgränsen har också en järnvägsstation på Malmbanan med bra tågförbindelser till Narvik i Norge och med Kiruna, Boden och Stockholm i Sverige.


Varje år i maj hålls de nordiska mästerskapen i extremskidåking på Nordalsfjället. Tävlingen har anordnats årligen sedan 1992 och sägs vara världens äldsta tävling i extremskidåkning. Nästa års upplaga av tävlingen kommer att hållas mellan 12 - 14 maj 2008. År 2007 hade tävlingen 180 st deltagare från tolv olika länder.

image60

Dit ska jag imorrn, för 10:e året i rad ! wiie! fast jag är fortfarande arg på mig själv för att jag är för feg för att ställa upp i extremen. Bläh, nästa år så. 
 
Meningen med detta inlägg är  alltså att jag troligen inte kommer kunna uppdatera därifrån så vi synes den 20/5 igen kära läsare! puss&kram!

/Fanny

Ps: Nu ska jag plugga, eftersom vi visst har mycket att göra. Ehrm, Terese.


Kommentarer
Postat av: Terese

nej du Fannybanan. So:n ska inte vara klar förens på måndag och matten är ju småpotatis!

/Terese

2008-05-08 @ 22:21:20
URL: http://Typhej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0