The Return Of Mother Mary

Halli Hallå!

Ohh shit, det var alldeles för länge sen som jag skrev ett inlägg här, det senaste var för typ en månad sen, eller ännu längre, det är ju faktiskt lite skämmigt måste jag erkänna. Det har dels berott på att jag mestadels har varit nere på landet, och där har jag ingen tillgång till nån dator. Men sen när jag har varit hemma i stan så har jag inte haft nån lust(dvs jag har varit alldeles för lat och fantasilös) och så ha det inte blivit några inlägg. Och så kan man ju inte ha det, så idag bestämde jag mig för att vara lite kreativ, efter lite tjat från mina kära vänner.

Så, vad har jag haft för mig?
Tja, jag har som sagt varit nere på landet, och där har jag bara chillat med familj och släkt, solat lite, sovit ut på mornarna, ätit god mat, läst, lyssnat på musik, fotat lite, spöat lillebror i kortspel och bara haft det lugnt och skönt. Det blir liksom så när man är nere på landet bland åkrar och lador och gödsel-lukt och kor. Man kommer liksom in i nån slags lugn dagsrytm, man får andra rutiner och går omkring i samma linne i typ 4 dar och sminkar sig inte och behöver inte tänka på hur man ser ut eller vad man måste göra och inte göra. Man kan bara koppla av, helt enkelt. Very nice, enligt mig.
Men förutom det så har jag varit hemma i Stockholm lite och shoppat, träffat lite kompisar, firat min farmor och njutit av sommaren. Häromdan var jag även på ett dop, då det var ett par vänner till familjen som skulle få sin son döpt. men precis efter själva döpelse-ceremonin så gick paret ifråga, som är ett lesbiskt par, upp till altaret och vigde sig! Det var ingen av de ca 70 gästerna som visste om vigseln, så det blev en liten överraskning kan man säga. Men shit vad häftigt det var! Typ hälften började grina, inklusive mig, och jag kan ju bara säga att jag är superglad för deras skull. Det var så himla fint, både dopet och vigseln. Efter det blev det fest med en massa mat och gäster, och jag kom hem vid typ halv åtta. Då var jag lite smått trött, för jag hade gått upp halv åtta samma morgon.

Och då ringer såklart Fanny, och undrar om jag vill hänga med ut samma kväll. Jag är ju ganska trött, så jag tackar först nej, men efter lite övertalning så hänger jag med ändå. Klockan tio är jag i Hornstull, och lite senare drar jag, fanny, Olina och Lollo till Tanto för att se vad som händer där. Det lder till att vi träffar några shyssta snubbar, snackar, drar hem till fanny och spelar Guitar Hero, åker till Mc`donalds och jag kommer hem igen klockan halv sju nästa morgon.
Så jag var vaken i över 24 timmar i sträck! Det var ganska duktigt tycker jag. Gissa om det var skönt att sova sen?

Så, det var lite om vad jag har gjrot i sommar hittills, och jag lovar att skriva igen så fort jag får tid och möjlighet. Men nu ska jag sticka och träna med en kompis, så adjö så länge! Ciao!! // Maria




Kommentarer
Postat av: Terese

Hahaha, bästa rubriken!

The return of mother mary :''D

2008-06-30 @ 21:44:06
URL: http://typhej.blogg.se/
Postat av: ModerMaria

Haha, jag vet! ;)

2008-06-30 @ 23:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0