Back to buisness

Panik!
Ibland fattar man inte att tiden kan gå så fort. Nyss hade man sommarlov och man hade gått ut första ring och livet lekte, och plötsligt så är man tillbaka till skolans korridorer,till hörnet i matsalen på luncherna och till regelbundna tider. När man precis har vant sig vid att gå upp sisådär klockan elva varje morgon(?) och vara uppe till sent på natten så måste man vänja sig tillbaka till att gå upp 7-8 på vardagarna och offra eftermiddagarna åt plugg istället. Dessutom så tjatar alla om att tvåan på gymnasiet är värst av alla tre åren, och det känns ju verkligen jätte-peppande. hrm.
It´s a hard life, som man säger.

Men nu såhär efter två dagar i skolan så känner jag ändå att man lätt kommer in i skollivet igen, det känns som om att man har gått typ två veckor redan, istället för två dagar. Inte konstigt att skolåret känns långt ibland, heh.

Självklart fins det ju bra grejer med att skolan börjar igen, t.ex att det börjar en massa nya ettor som man kan håna och känna sig lite extra stor och cool inför, och man får ju även tillfället att välkomna de små stackarna med nollning och insparksfest. Sen så träffar man ju alla klasskompisar igen och så får man lite nya roliga ämnen. Nu ska vi ha t.ex Fotografisk Bild A, Historia och Textkommunikation. Åtminstone tror jag att det blir kul!

Dessutom så började jag och Alice på skolans Kör idag, vilket ger 50 extra poäng till betygen, och det är ju inte fel direkt. Troligen så ska även Fanny börja på kören, vilket jag hoppas att hon gör, för idag var det iallafall skitkul, tyckte jag.  Får ta och öva lite övertalningstaktik på henne tror jag.

Nu så orkar jag inte skriva mer här, men förhoppningsvis så orkar jag det lite senare, dvs troligen om några dagar igen. Ciao! // Maria


Kommentarer
Postat av: Ahang

Anmäl dig till veckans blogg ! ;D

2010-08-10 @ 17:23:17
URL: http://ahaang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0